dinsdag 25 november 2014

Brownie met toblerone stukjes

Helaas kan ik de laatste tijd niet zoveel tijd meer vrijmaken om te bakken, dat merk je ook wel aan mijn blog. Ik wil ook niet zomaar iets bakken om mijn blog maar mee te vullen, als ik iets bak dan wordt het ook iets goeds en iets wat ik zelf nog niet eerder heb uitgeprobeerd. Want daar draait het uiteraard allemaal om, nieuwe dingen uitproberen! In dit geval dus (mis)baksels! 

Ook Kuifje is de laatste tijd heel wat nieuws aan het uitproberen. Mijn luie Kuifje heeft binnen een maand tijd leren kruipen, staan, langslopen en klimmen. Helemaal los lopen lukt nog niet, ook al denkt hij af en toe dat hij het wel kan. Wat natuurlijk weer leidt tot troostpartijen omdat hij een flinke smak maakt. Maar dat hoort er allemaal bij, met vallen en opstaan moet hij het leren. 

Net zoals mama, die af en toe ook flinke missers maakt in de keuken, maar die ervoor kiest om deze niet te delen met de rest van de wereld. Of soms achteraf na een simpel toetje denkt dat ze die best had kunnen delen als ze er foto's van zou hebben gemaakt. Kleine keuzes waar je niet bij stil staat, maar waar je achteraf toch eventjes van kan balen. 

Momenteel ruikt het heerlijk naar chocola in huis, ondanks mijn verstopte neus ruik ik het zelfs! Dat mag ook wel met een overdosis aan chocola in de toblerone brownie die nu staat af te koelen. Vandaag vond ik het tijd om wel weer speciaal te bakken voor mijn blog. Aangezien ik toblerone in huis had, werd het zonder twijfel de brownie met toblerone stukjes die ik al heel lang wilde uitproberen. Het is een simpel recept om te bereiden en voor chocoladeliefhebbers een hemel op aarde om te proeven!

 












Men neme 400 gram pure chocola en 180 gram boter en laat dit au bain-marie smelten. Aan de andere kant klop je 3 eieren en 300 gram suiker helemaal luchtig en doet er daarna 250 gram gezeefde bloem bij waarna je nog eventjes doorklopt. Hierna doe je de gesmolten chocola en botermengsel erbij en klopt dit er goed doorheen. De 200 gram toblerone chocola hak je in kleine stukjes en doe je door het beslag, net zoals de 120 gram fijngehakte amandels. Dit meng je met een spatel erdoor en doet het browniebeslag in een ingevette vierkante vorm van 25 bij 25 centimeter. Dit bak je in 35 minuten in een voorverwarmde oven op 180 graden. Haal de brownie na 35 minuten ook gelijk uit de oven. De buitenkant is dan lekker krokant en hard en de binnenkant heerlijk smeuïg. Als je toch liever iets meer doorbakken hebt, kun je de brownie uiteraard iets langer in de oven laten. De overdosis chocoladebrownie met toblerone en amandelstukjes eet je het liefst op met een kop koffie of warme chocolademelk voor een ware chocoladesensatie! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten